Video oyunu yazılım şirketi, Cuma günü çok sayıda cihazda oyun geliştirmeyi kolaylaştıran Unity Engine‘in altıncı versiyonunu duyurdu.
Unity 6, özellikle stabilite, öngörülebilir güncellemeler ve aynı anda yüzlerce oyuncuyu destekleme yeteneği ile öne çıkıyor. Bromberg, şirketin bu yeni sürümle birlikte müşteri ilişkilerini güçlendirmek istediğini belirtti.
Bromberg, oyun endüstrisinde uzun yıllar deneyime sahip bir isim. Mayıs ayında CEO olarak atanan Bromberg, daha önce Zynga ve Electronic Arts gibi büyük firmalarda önemli görevler üstlendi. Bromberg’in selefi John Riccitiello’nun tartışmalı fiyatlandırma politikaları sonrası görevden ayrılmasıyla, Unity’de köklü bir değişim süreci başladı.
Geçtiğimiz yıl Unity, oyun ve uygulama geliştiricilerden her indirme başına sabit bir ücret almayı öngören Unity Runtime Ücreti‘ni uygulamaya koymuştu. Ancak bu politika büyük tepki çekti ve birçok geliştirici farklı oyun motorlarına geçme tehdidinde bulundu. Bu gelişmelerin ardından yeni CEO, bu ücreti tamamen kaldırdı ve Unity 6 için yeni fiyatlandırma modelini duyurdu. Şirket, yıllık kişi başına yaklaşık 2.200 dolar ücret almayı planlıyor.
Şirket için problem sadece iş modelinde değil
Unity’nin sorunları sadece iş modeliyle sınırlı değil. Hisse senedi değerinin son bir yılda yüzde 23 düşmesi ve ikinci çeyrekte 125 milyon dolar zarar açıklanması şirketin mali zorluklarını gözler önüne seriyor. Ancak tüm bu zorluklara rağmen, oyun geliştiricileri arasında Unity’nin gücü hala yüksek. Şirket, mobil oyun pazarının yüzde 70’ini elinde tutmaya devam ediyor.
Bromberg, Unity’nin yapay zekaya fazla yatırım yapma konusunda temkinli davrandığını, ancak AI destekli araçlarla oyun geliştirme sürecini hızlandırmayı hedeflediklerini belirtti. Ayrıca sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik alanlarındaki gelişmelere de olumlu bakıyor.