Techinside Google News
Techinside Google News

Unity geri adım attı, programcılar rahat bir nefes alabilir!

Unity, tartışmalı oyun kurulum ücreti politikasını değiştireceğini açıkladı ve özür diledi!
- Advertisement -

Geçtiğimiz hafta, Unity oyun motoru için her oyun kurulumunda ücret alacağını açıklayan yeni bir çalışma zamanı ücreti politikası, geliştiriciler arasında büyük bir şok etkisi yarattı. Bir geliştirici tarafından “tam anlamıyla felaket bir karar” olarak nitelendirilen bu politika, şirket tarafından değiştirileceği vaadiyle geri adım atmış görünüyor.

“Size duyduk. Salı günü açıkladığımız çalışma zamanı ücreti politikasının yarattığı kafa karışıklığı ve endişe için özür dileriz,” dedi Unity şirketi X platformu üzerinde yaptığı bir paylaşımda. “Dinliyoruz, ekip üyelerimizle, topluluğumuzla, müşterilerimizle ve ortaklarımızla konuşuyoruz ve politikada değişiklikler yapacağız. Birkaç gün içinde bir güncelleme paylaşacağız. Dürüst ve eleştirel geri bildirimleriniz için teşekkür ederiz.”

Unity geliştirici topluluğunu öfkelendirmişti!

Ücret yapısının duyulması, geliştirici topluluğunda büyük bir öfkeye yol açtı. Slay the Spire’ın geliştiricisi Meta Crit, “Daha önce hiç kamu açıklaması yapmadık. İşte ne kadar kötü bir karar aldınız,” dedi. Rami Ismail ise, “Unity’nin bunu başlatmadan önce tek bir geliştiriciyle bile konuşmadığı kesin,” diye ekledi. Birçok geliştirici protesto olarak Unity reklamlarını kapattı, diğerleri ise dava açmayı düşündü.

Unity, Apple’ın gizlilik değişikliği nedeniyle reklam gelirlerinin büyük bir kısmını kaybettikten sonra zor birkaç yıl geçirdi. Geçen yıl şirketin hisse fiyatı düştü ve %8’lik bir personel kesintisiyle 600 çalışanını işten çıkardı. Ayrıca, CEO John Riccitiello’nun monetizasyonu düşünmeyen oyun yapımcılarını “aptal” olarak nitelendirmesi de tartışmalara yol açmıştı.

Başlangıçtaki büyük tepkilerin ardından Unity, politikasını açıklığa kavuşturmayı denedi. Sadece ilk kurulumlar için ücret alınacağını, hayır kurumlarının muaf tutulacağını ve demoların sayılmayacağını belirtti. Abonelik servislerinin sahipleri, ücreti geliştiriciler değil, kendileri ödeyecekti.

Ancak, Unity’nin önceki fiyatlandırma yapısına bağlı kalan bazı geliştiriciler, hala büyük sorunlar yaşadıklarını belirtiyorlar. The Falconer’in geliştiricisi Tomas Sala, “Yıllarca emek verdim. Basit bir koltuk lisansı için mutluyum ve ödemekten mutluyum. Şimdi, yakın bir zamanda çıkarken yeni bir şey dayatıyorlar. Seçeneğim yok, geri dönemem, sadece ödemek zorundayım” dedi.

Unity’nin yapacağı değişikliklerin geliştiricileri tatmin edip etmeyeceği henüz belli değil. “Sadece dürüst, açık, güvenilir olun. İstikrar ihtiyacımız var,” dedi bir geliştirici şirketin paylaşımına yanıt olarak.

Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!

SON VİDEO

TÜMÜ

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi çekebilir