Threads kullanıcı sayısı ile beklentinin çok altında kaldı. Uygulama 7 Temmuz’daki lansmandan günümüze büyük sayıda kullanıcı kaybetti.
Mark Zuckerberg, Temmuz ayı başında ‘Threads’ adlı yeni bir sosyal medya platformu başlattı. ‘Threads’, platformun Twitter’a rakip olacağını iddia etti. Threads’in oluşturulması, Zuckerberg ve Musk’ın kötü bir kan davası başlatmasıyla, Zuckerberg’in Elon Musk ve Twitter’dan trafiği çekme girişimiydi.
Görünüşe göre Zuckerberg’in Twitter’dan trafik çalma girişimi pek de umulduğu gibi gitmiyor. Yayınlanan raporlar, ‘Threads’ kullanıcı sayısının 7 Temmuz’daki lansmanından bu yana yüzde 70 azaldığını iddia ediyor. Vice, başarısız olan uygulama hakkında komik bir manşet attı. Manşette “‘Threads, Çok Kötü Bir Uygulama. Twitter ve Instagram’ın En Kötü Bölümleridir” dedi.
Threads tarihe gömülüyor
The Wall Street Journal’ın Cuma günü piyasa takipçisi Sensor Tower’ın tahminlerine dayandırdığı haberine göre, Meta’nın Threads’teki günlük aktif kullanıcı sayısı, sözde Twitter katilinin 7 Temmuz’daki en yüksek etkileşiminden bu yana yaklaşık yüzde 70 düştü . Raporda, kullanıcıların hem iPhone’lar hem de Android’ler için ‘Threads‘ uygulamalarında geçirdikleri ortalama sürenin de 19 dakikadan 4 dakikaya düştüğü belirtildi. Uygulamanın henüz bir masaüstü sürümü mevcut değil.
Felaketle sonuçlanan Meta World’den en son ‘Threads’ girişimine kadar Zuckerberg ciddi başarısızlıklara imza atmış oldu. Lansmanı iyi zamanlanmış olsa bile, Threads’i Meta’nın parlak günlerine geri dönmeye yönelik zayıf bir girişiminden başka bir şey olarak görmek zor. Threads’in uygulanabilir hale gelmesi için Twitter’ın sinir bozucu ve kullanılamaz hale gelmesi gerçeği ortada. Yani bu alanda Twitter’ı ortadan kaldırmak, aslında biraz da Twitter’ın kendisine bağlı.
Tabii ki Meta’nın Twitter dışı rakipleri BlueSky ve Mastodon da var. Her ikisi de hangi gönderileri göreceğinizi belirleyen tek bir şirketin tuzağından kaçınan merkezi olmayan modeller kullanıyor. Ancak Mastodon, neredeyse Twitter’ınki kadar eski bir teknoloji yığını üzerine inşa edilmiş. Ayrıca Twitter’dan birkaç kitlesel çıkışa rağmen yaygın bir şekilde benimsenmeyi büyük ölçüde başaramamış. BlueSky, kullanıcıların yalnızca kendi hizmet örneklerini oluşturmalarına değil, aynı zamanda etkileşimi her şeyin üzerinde tutan merkezi olarak kontrol edilen bir “ana algoritma” ile yetinmek yerine akışlarını özel algoritmalarla filtrelemelerine izin veren yepyeni bir protokol kullanarak daha umut verici hale geliyor.