Site icon TechInside

Threads hakkında soru işaretleri çıkmaya başladı

Meta’nın Twitter rakibi platformu Threads’in yeni özellikleri sızdırıldı. Platforma bir sonraki güncelleme ile gelmesi beklenen yeni özellikler arasında beklenenden erken gelen özelliklerde var.

Meta’nın bir anlamda Twitter’ı bitirme hamlesi olarak çıkardığı Threads kuşkusuz çok büyük bir yankı uyandırdı. Twitter ve Elon Musk karşı kitlelerin ve küresel çapta sanatçıların da desteğiyle platform şimdiden 70 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaştı. Fakat tüm bu güzel şeylerle birlikte akıllarda hala dolmayan bazı boşluklar, cevaplanamayan soru işaretleri oluşuyor.

Neden markalar, influencer ve ünlüler bu kadar öncelikli?

Meta’nın resmi lansmanından önce nispeten küçük bir içerik oluşturucu ve ünlü grubuyla Threads’i test etmeye başladığı bir sır değil. Bu insanlar, şirkete bazı erken geri bildirimler sağladı. Ayrıca onların içerikleri kullanıcıların doğrudan dolu bir akışa dahil olmasını sağladı.

Ancak kullanıcıların katılımının bu kadar düzene girmesine rağmen Threads sürekli belirli grupları öne çıkarıyor, bu öyle bir seviyede ki kullanıcılar arkadaşlarının içeriklerini dahi gözden kaçırıyor.

Algoritmik bir akış şart mı?

Threads, sürekli olarak takip etmediğiniz insanları önünüze atan bir algoritma ve kronolik bir akışla besleniyor. Kullanıcıların sadece takip ettikleri insanları görebilecekleri bir akış seçeneği dahi yok.

Neyse ki, hem Instagram CEO’su Adam Mosseri hem de Zuckerberg; o zamandan beri, yalnızca takip ettiğiniz hesaplara ayrılmış bir akışının çalışmalarda olduğunu söyledi. Mosseri ayrıca kronolojik bir seçenek olacağını da doğruladı.

İçeriklerin moderasyonu nasıl olacak?

Meta, yepyeni bir platforma ani yeni kullanıcı akını ile başa çıkmak için içerik denetim operasyonunu nasıl ölçeklendirmeyi planladığına tam olarak değinmedi. Şimdiye kadar şirket, Instagram’ın mevcut topluluk yönergelerinin Threads için geçerli olduğunu ve daha “olumlu” bir ortam geliştirmeyi umduğunu açıkça belirtti.

Ancak şirketin dahili olarak yaptırımı nasıl ele aldığı belli değil. Ve Meta yöneticileri, iyi hisleri vurgulamaya çalışsa da tarih bize milyonlarca kullanıcının olduğu yerde nefret söylemi, yanlış bilgi ve dev sosyal medya platformlarının tüm tanıdık hastalıklarını yayan kötü aktörlerin kaçınılmaz olarak olacağını öğretti.

Şimdilik, Threads büyük ölçüde Instagram’ın moderasyon altyapısına güveniyor gibi görünüyor. Şirket ayrıca kullanıcıları engelleme, kısıtlama ve kelime filtreleme ayarlarını Instagram’dan devralmaya zorluyor. Ancak varlığının ilk gününde 95 milyondan fazla gönderiyle, Threads bir noktada muhtemelen kendi denetleme kaynaklarına ihtiyaç duyacak.

Diğer sosyal medya özellikleri nerede kaldı?

Threads, güzel bir çıkış yakaladı. Fakat kullanıcılar, uygulamanın ilk heyecanını atlattıktan sonra diğer platformlarda olup burada olmayan bazı özelliklere yoksunluk çekmeye başladı. Bunlardan bazıları:

Doğrudan Mesajlar: Twitter ve Instagram’dan farklı olarak, Threads’in özel mesajlaşması yoktur. Ve şimdiye kadar, bunun değişip değişmeyeceği belli değil. Mosseri, The Verge’e “gelen kutusu yorgunluğuna” katkıda bulunmaktan çekindiğini söyleyerek bu fikir konusunda temkinli bir imaj çizdi.

Web arabirimi: Birçok Twitter uzman kullanıcısı için, Threads’in daha sinir bozucu yönlerinden biri, uygun bir web arabiriminin olmaması. Şimdilik, kullanıcının herkese açık profillerine giderek Threads gönderilerini manuel olarak görüntüleyebilirsiniz, ancak yayınınızı görüntülemenin veya gönderilerle etkileşimde bulunmanın bir yolu yok. Burada yine Mosseri bunun üzerinde çalışıldığını söylüyor. “Öncelik mobil uygulamalar, ancak www üzerinde çalışıyoruz” diye yazdı.

Arama ve hashtag’ler: Threads mevcut sosyal grafiğinizden kişileri bulmanızı yeterince kolaylaştırırken, gönderileri aramanıza ve hatta hashtag’ler gibi temel filtreleme araçlarını kullanmanıza izin vermiyor.

Reklamlar: Çoğu kullanıcı reklamların neden olmadığını sorgulayıp geri gelmesini istemiyor. Ancak Threads’in lansmanı, Meta’nın nihai reklamcılık planının ne olduğu hakkında sorulara yol açtı. Zuckerberg’e göre, reklamlar yakın zamanda gelmeyecek. “Yaklaşımımız diğer tüm ürünlerimizle aynı olacak; önce ürünün iyi çalışmasını sağlayın, sonra onu 1 milyar kişiye net bir yoldan getirip getiremeyeceğimize bakın ve ancak o zaman para kazanmayı bu noktada düşünün.”

İşin Meta açısından güzel yanı, istekler belli ve Meta gibi sektörün devi olan firmada tüm bunları bir çırpıda yapabilecek kadar çok ve nitelikli mühendis var. Eğer Meta başarısını sağlıklı bir şekilde sürdürebilirse Twitter’ı da tarihe gömmesi kaçınılmaz.

Exit mobile version