Sony ve AMD, oyun dünyasını dönüştürecek bir iş birliği başlattı ve bu ortaklıkla yeni nesil yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (ML) çözümleri üzerinde çalışmayı hedefliyorlar. Bu projeye “Project Amethyst” adı verildi ve hem PlayStation platformları hem de diğer oyun sistemlerinde deneyimi geliştirmeyi amaçlıyor. PS5 ve PS5 Pro’nun grafik işleme birimlerinin mimarisini inşa eden Mark Cerny, bu iş birliğinin daha derinleşerek grafikler ve oyun oynanışında makine öğrenimi temelli teknolojilerin gelişmesini sağlayacağını açıkladı.
Sony ve AMD, yapay zekalı oyunlar için işbirliğine gidecek
Project Amethyst’in iki ana hedefi bulunuyor. Birincisi, makine öğrenimi için daha uygun bir donanım mimarisi oluşturmak, böylece oyun grafiklerinde kullanılan hafif evrişimli sinir ağlarının (CNN) performansını iyileştirmek.
İkinci hedef, ray tracing (ışın izleme) ve path tracing (yol izleme) gibi grafik işleme tekniklerini daha yaygın hale getirerek oyunların görsel kalite seviyelerini artırmak. Bu gelişmeler, özellikle PS6’nın geleceğiyle ilgili spekülasyonları güçlendirse de, henüz bir donanım duyurusu yapılmadı. Cerny, konsol üretiminin yaklaşık dört yıl süreceğini ve bu nedenle Project Amethyst’in etkilerinin PlayStation 6’ya kadar taşınabileceğini belirtti.
Project Amethyst, yalnızca PlayStation’a özel olmayacak. AMD ve Sony, bu gelişmeleri PC, konsol ve bulut platformlarında da kullanılabilir hale getirmek için altyapılar geliştirmeyi hedefliyorlar. Bu teknoloji, oyunculara daha gerçekçi ve dinamik oyun deneyimleri sunmak için geliştirilecek, ve PS6 gibi platformların gelecekteki grafik ve oyun teknolojilerinde önemli bir yer tutması bekleniyor.