Site icon TechInside
iPhone araştırması şaşırtmadı: Parayı oyuna harcıyoruz

iPhone kullanıcıları parayı oyuna harcıyor

Uygulama pazarlama servisi SensorTower, ABD’deki kullanıcıların geçtiğimiz yıl mobil uygulamalar için ortalama 35 dolar harcadığını açıklayan iPhone araştırması sonuçlarını yayınladı. 2015 yılı içinde aktif olarak kullanılan 110 milyon iPhone üzerinden alınan veriyi kullanan araştırmada, Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) tahminleri ve panel bazlı kaynaklar da kullanıldı. Harcama verileri ise SensorTower’ın kendisine ait.

Araştırmanın detaylarına indiğimizde ise kullanıcıların en çok parayı oyuna harcadığını görüyoruz. Ortalama harcama tutarı olan 35 dolar üzerinden 25 dolar ile oyun satın alıyoruz. Yine ortalama verilere dayanarak, 2015’te müziğe 3,40 dolar, sosyal medya uygulamalarına ise 1,80 dolar harcamışız. Daha doğrusu ABD’de yaşayan ve iPhone kullananlar varlıklarını bu şekilde tasarruf buyurmuş.

Eğlence için harcanan 1 dolar ve yaşam tarzı uygulamalarına verilen ortalama 0,40 dolar bu alanda mutluluğu daha başka platformlarda aradığımızın bir işaretçisi olabilir.

iPhone araştırması: Fotoğraf uygulamalarını denemeyi seviyoruz

Cihaz başına ortalama 10,5 oyunun indirildiği 2015 yılında, aynı verilere göre geçen yıl 3,4 adet fotoğraf ve video uygulaması, 3,3 sosyal medya uygulaması, 2,7 eğlence ve 2,3 yaşam tarzı uygulaması denemiş Amerikalılar. “3,4 fotoğraf uygulaması nasıl olur?” demeyin, 375 milyon toplam indirme sayısını başta belirttiğimiz 110 milyon iPhone’a bölünce sonuç böyle çıkıyor olsa gerek.

Bu verileri baz alan SensorTower, mobil oyun geliştirmeyi planlayanlar için motive edici bir veriyi ortaya koyuyor; yüklenen her bir oyun (10,5 ortalama) yaklaşık 2,43 dolar (25 doları yüklemeye bölünce) kazandırıyor. Matematik sınavını andıran raporda ayrıca en az indirilen uygulamaların Sağlık kategorisinde olduğu ve Kataloglar’ın neredeyse hiçbir iPhone’a indirilmediğine dikkat çekiliyor.

SensorTower raporunu önceki günlerde paylaştığımız Swrve verileriyle kıyasladığımızda, mobil oyun geliştiriciliği için kolları sıvarken, her şeyden önce hedef kitleyi belirlemek gerektiğini hatırlıyoruz. Çünkü o rapor da ücretsiz oyunları yükleyen her bin kişiden sadece ikisinin oyun içi satın alım gerçekleştirdiğini belirtiyordu.

Exit mobile version