Batı ambargoları sebebiyle AMD, Intel ve Nvidia gibi teknoloji devlerinden yonga tedarik edemeyen Rusya, rekabetçi bir oyun konsolu üretme çabasında başarısız oldu. Ukrayna savaşının ardından ağır yaptırımlarla karşı karşıya kalan ülke, kendi konsolunu geliştirme fikrini 2024 yılının başlarında gündeme getirdi. Başkan Putin’in talimatıyla, Haziran ayına kadar bir çalışma raporunun hazırlanması bekleniyordu. Ancak son gelişmeler, bu projenin rafa kalktığını gösteriyor.
Rusya, oyun konsolu geliştirme planını rafa kaldırdı
Proje kapsamında Rus mühendisler, biri standart konsol, diğeri bulut oyun altyapısı olmak üzere iki ayrı çözüm üzerine çalışmaya başladı. İlk yaklaşım, tamamen yerli kaynaklardan faydalanarak bir konsol geliştirmekti. Fakat uluslararası pazarda rekabet edebilecek yongalara erişim olmadığından, savunma ve güvenlik sektörü için tasarlanan Elbrus işlemcileri kullanıldı.
![Rusya, oyun konsolu geliştirme planını rafa kaldırıyor.](https://www.techinside.com/wp-content/uploads/2021/12/2022-oyun-konsolu-pazari-3-648x432.jpg)
Moscow SPARC tarafından geliştirilen bu işlemciler, oyun konsollarının gerektirdiği performansa erişemedi ve sadece retro oyunlarla sınırlı bir kullanım sundu. Bu durum, projenin rekabetçi bir seviyeye ulaşmasını engelledi ve Duma Başkan Yardımcısı Gorelkin, daha yenilikçi fikirlere ihtiyaç duyulduğunu ifade etti.
Bulut oyun altyapısına yönelik ikinci çözüm ise telekomünikasyon firması MTS tarafından geliştiriliyordu. Şirket, kendi Fog Play platformunu temel alarak bir bulut oyun sistemi geliştirdi; ancak bu çözüm, global rakiplerin sunduğu akıcılık ve kalite seviyesine henüz ulaşabilmiş değil. Şimdilik Rusya hükümeti, bu projelerin üzerinde çalışmaya devam etmeyi planlıyor. Ancak mevcut koşullar göz önüne alındığında, Rusya’nın kısa vadede uluslararası pazarda rekabetçi bir konsol üretebilmesi oldukça zor görünüyor.