Roblox Geliştirici Konferansı’nda konuşan CEO David Baszucki, platformun bu yeni özelliğiyle büyük bir adım attığını belirtti. Baszucki, Roblox’un 1 milyar günlük kullanıcıya ulaşmayı ve küresel oyun gelirlerinin yüzde 10’unu elde etmeyi hedeflediğini dile getirdi.
Roblox’un yapay zeka araçları yıllardır platforma entegre ediliyor. Baszucki, platformun şu anda geliştirdiği 3D yapay zeka modelinin, metin, video ve 3D komutlar aracılığıyla 3D varlıklar oluşturabileceğini söyledi.
Bu modelin geliştirilmesi için 40 kişilik bir ekip çalışıyor ve henüz sadece üç aylık bir sürecin tamamlandığı belirtiliyor. Sunum sırasında, bir haritanın basit metin komutlarıyla önce çöl, sonra orman sahnesine dönüştüğü gösterildi. Bu sunum önceden kaydedilmiş olsa da, Baszucki, bu teknolojinin oyun dünyasında devrim yaratabileceğini ifade etti.
Roblox’un geliştirdiği bu yeni yapay zeka araçları, oyun deneyimi sırasında anlık olarak yaratımların yapılmasını mümkün kılmayı hedefliyor. Baszucki, bu yeni teknolojinin verimli bir şekilde çalışacağını ve tüm kullanıcılara sunulabileceğini vurguladı. Gelecekte, bir sanal dünyada, anlatıcı tarafından tanımlanan bir dünyanın anında var olabileceği bir deneyim sunulabilir. Roblox grafiklerine sahip olsa da, bu tür bir teknoloji oyun dünyasında büyük bir yenilik olarak kabul ediliyor.
Baszucki ayrıca, platformun arka planında yapılan iyileştirmelere de değindi. Uygulama başlatma sürelerinin kısaltılması, kare hızının artırılması ve çökme oranlarının azaltılması gibi geliştirmelerin oyuncu deneyimini büyük ölçüde iyileştirdiğini belirtti.
Sonraki aşamalarda, 2 GB RAM’e sahip cihazlarda dahi yüksek performanslı, 100 oyunculu açık dünya, spor veya battle royale türü oyunların sorunsuz çalışmasını sağlamayı hedeflediklerini söyledi. Roblox’un bu vaatleri ne kadar yerine getireceği ise zamanla görülecek.