Microsoft, Palworld’ün şimdiye kadarki en büyük üçüncü taraf Game Pass lansmanı olduğunu söylüyor. ‘Silahlı Pokémon’, 19 Ocak Erken Erişim lansmanından bu yana 19 milyon kopya sattı.
Karışık incelemelerle Erken Erişim’de başlatılan viral “Silahlı Pokémon” oyunu Palworld, şimdiden 19 milyon kopya sattı. Geliştirici Pocketpair, 19 Ocak’taki lansmanından bu yana Steam’de 12 milyon ve Xbox’ta yedi milyon kopya sattığını söylüyor. Microsoft, alaycı Pokémon hicivinin Game Pass’teki en büyük üçüncü taraf lansmanı olduğunu söylüyor.
Palworld lansmanı başarılı geçti
Pocketpair CEO’su Takuro Mizobe: “Hayranlardan gelen tepkiler muazzamdı ve dünya çapında milyonlarca oyuncunun Palworld’den keyif aldığını görmek inanılmazdı. Bu bizim ve Palworld için sadece bir başlangıç ve Oyun Önizlemesi sırasında topladığımız geri bildirimler, Pal Tamer’ların deneyimini tüm platformlarda geliştirmeye devam etmemizi sağlayacak” dedi.
Şimdiye kadarki en büyük üçüncü taraf Game Pass lansmanı olmasının yanı sıra Palworld, Xbox Cloud Gaming’de en büyük üçüncü taraf birinci gün lansmanına da imza attı. Oyunun piyasaya sürülmesinden bu yana en yüksek zirvesi, Xbox’ta yaklaşık üç milyon günlük aktif kullanıcıydı. Microsoft, o dönemde Xbox platformlarında en çok oynanan oyun olduğunu söylüyor.
Palworld, Nintendo’nun avukatlarının dikkatini çekecek kadar Pokémon benzeri karakterler ve temalar kullanıyor. Kazandıktan sonra onları bir kürenin içinde yakalama yeteneği de dahil olmak üzere, yaratık toplama serisindekilere benzer canavarlarla savaşları var. Ancak Palworld aynı zamanda keskin sosyal yorumlar da içeriyor ve Pokemon’da asla göremeyeceğiniz emek sömürüsü gibi temaları içeriyor. Bir oyun SSS’sinde “Endişelenmeyin, Pals için iş kanunu yok” yazıyor. Oyunun fragmanlarından birinde, çok çalışan Pals’ın etrafında bir saldırı tüfeğiyle dolaşan bir oyuncu görülüyordu. Anlatım, “Bunun gibi verimli bir temel oluşturmak, Palworld’de konforlu bir yaşam sürmenin sırrıdır” diyor.
Microsoft, geliştiricinin Erken Erişim oyunu üzerinde halen yoğun bir şekilde çalıştığını vurguladı. Xbox Wire’dan Joe Skrebels: “Pocketpair’in tam 1.0 sürümünden önce deneyimi iyileştirmesiyle gelecek çok daha fazlası var” dedi. Pocketpair’in oyuncuların geri bildirimlerini dinlediğini ve öğrendiklerini uyguladığını söylüyor. En çok talep edilen özelliklerden biri olan çapraz oynamanın geleceğini sözlerine ekledi.