Nvidia, oyuncuların ve teknoloji meraklılarının büyük ilgi gösterdiği DLSS 4.0 teknolojisini duyurdu. Bu yeni teknoloji, özellikle RTX 40 serisi ekran kartları için tanıtılan “Frame Generation” (Kare Üretimi)özelliğiyle dikkat çekiyor. Ancak son gelişmeler, bu özelliğin RTX 30 serisi ekran kartlarına da gelebileceğini gösteriyor.
Digital Foundry‘nin yaptığı bir röportaja göre, Nvidia RTX 30 serisi GPU’lar için Frame Generationdesteğini değerlendiriyor. Şirket, bu özelliğin RTX 30 serisinde çalışmasını engelleyen herhangi bir donanımsal kısıtlama olmadığını belirtiyor. Ancak, önceki nesil GPU’lar için bu desteğin sağlanması biraz daha optimizasyon ve test gerektiriyor. Bu nedenle, RTX 30 serisi kullanıcılarının bu özelliği kullanabilmek için biraz daha beklemeleri gerekebilir.
DLSS 4.0 ve Multi Frame Generation teknolojisi
DLSS 4.0 ile tanıtılan Multi Frame Generation teknolojisi, yapay zeka desteğiyle her geleneksel olarak işlenen kare için üç ek kare üretebiliyor. Bu, özellikle oyunlarda performansı ciddi anlamda artırıyor. Ancak şu an için bu teknoloji yalnızca RTX 5000 serisi ekran kartlarıyla sınırlı durumda.
DLSS 3’te de benzer bir durum yaşanmış ve Frame Generation özelliği sadece RTX 4000 serisi ekran kartlarına özel olarak sunulmuştu. RTX 3000 ve 2000 serileri, teorik olarak Tensor çekirdekleriyle bu tür işlemleri gerçekleştirebilecek kapasitede olsa da, bu seriler DLSS Frame Generation desteğinden yararlanamadı.
Donanımsal engeller kalkıyor mu?
DLSS 4.0 ile birlikte Frame Generation için gereken donanımsal ihtiyaçlar da ortadan kalkıyor. Yeni kare oluşturma modeli, optik akış hızlandırıcı donanımı yerine tamamen daha verimli bir “Transformer” yapay zeka modeline dayanıyor. Bu da, eski nesil ekran kartlarının da bu teknolojiden yararlanabilmesinin önünü açıyor.
Nvidia, RTX 30 serisi ve hatta RTX 20 serisi ekran kartları için Frame Generation desteğinin mümkün olduğunu, ancak bunun biraz daha optimizasyon ve test süreci gerektirdiğini belirtiyor. Şirket, bu sürecin tamamlanmasıyla birlikte eski nesil kullanıcıların da bu özellikten faydalanabileceğini ifade ediyor.
Nvidia’nın DLSS 4.0 ve Frame Generation teknolojisini RTX 30 serisine getirme planları, eski nesil ekran kartı kullanıcıları için umut verici bir gelişme. Ancak, bu desteğin ne zaman hayata geçirileceği henüz net değil. Oyuncular, Nvidia’nın yapacağı optimizasyon çalışmalarını ve resmi duyuruları beklemeye devam ediyor.