Yeni bir Microsoft blog yazısında program yöneticisi Joshua Tucker, Microsoft’un yeni DirectSR API’sini oyunlar ve süper çözünürlük teknolojileri arasındaki “eksik halka” olarak tanımlıyor ve bunun “donanım genelinde ölçeklenen daha sorunsuz, daha verimli bir deneyim” sağlaması gerektiğini söylüyor.
Microsoft gönderisinde “Bu API, ortak bir giriş ve çıkış seti aracılığıyla çok sağlayıcılı SR’ye (süper çözünürlük) olanak tanıyarak Nvidia DLSS Süper Çözünürlük, AMD FidelityFX Süper Çözünürlük ve Intel XeSS dahil olmak üzere çeşitli çözümleri tek bir kod yoluyla etkinleştirmeye olanak tanıyor.” ifadesine yer verildi. okur. Görünüşe göre geliştiriciler, her bir yükseltme teknolojisi için kod yazmak zorunda kalmak yerine bu DirectSR API’yi destekleyebilecekler.
Blog yazısı, Windows 11’in test sürümünde “desteklenen oyunların gelişmiş ayrıntılarla daha sorunsuz oynamasını sağlamak için yapay zekayı kullanma” sözü veren “Otomatik Süper Çözünürlük” özelliğinin tespit edilmesinden birkaç hafta sonra geldi. Artık özelliğin Windows düzeyinde bir alternatif sunmak yerine DLSS, FSR ve XeSS gibi mevcut süper çözünürlük teknolojilerine bağlanacağı görülüyor.
Microsoft, yeni API’in yakında Agility SDK’nın önizleme sürümü aracılığıyla kullanıma sunulacağını söylüyor. Önümüzdeki Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda (GDC) bir geliştirici oturumu sırasında DirectSR’nin nasıl kullanılabileceğine dair bir “gizli bakış” sunmayı planlıyor.
21 Mart’ta gerçekleşecek oturumda hem Microsoft’un yanı sıra Nvidia ve AMD’den temsilciler yer alacak. Oturumun sonuçları şirketlerin gelecek yatırım vizyonları ve planları hakkında daha net konuşmamıza imkan verecek.