Site icon TechInside

Microsoft, DirectX’e nöral işleme yetenekleri ekleyecek!

Microsoft, oyun ve grafik teknolojilerinde çığır açacak bir hamleyle DirectX API’sine nöral işleme yetenekleri eklemeye hazırlanıyor. Bu yeni teknoloji, yapay zeka destekli grafik işlemlerini standartlaştırarak daha geniş bir kullanıcı tabanına ulaştırmayı hedefliyor. Nöral işleme, makine öğrenimi modellerinden yararlanarak dokuların işlenmesi, ışıklandırma ve görüntü ölçekleme gibi görevleri optimize etmeye odaklanıyor. Bu yaklaşım, Nvidia’nın DLSS ve AMD’nin FSR teknolojileriyle elde edilen başarıları bir adım ileri taşımayı vaat ediyor.

Microsoft, DirectX’e nöral işleme yetenekleri ekliyor

DirectX’in bu güncellemesiyle sunulacak olan en dikkat çekici özelliklerden biri Cooperative Vector desteği olacak. Bu özellik, GPU’daki matris-vektör işlemlerini hızlandırarak yapay zeka tabanlı modellerin shader aşamalarında daha etkili kullanılmasını sağlayacak. Özellikle Nvidia’nın RTX 50 serisi Tensor Core teknolojilerinden güç alarak nöral shader’ları desteklemesi, oyunlarda ışık izleme, geometri optimizasyonu ve fotogerçekçi varlıklar gibi alanlarda büyük yenilikler sunacak. Bu sayede hem görsel doğruluk artırılacak hem de performans kaybı olmadan daha karmaşık grafikler oluşturulabilecek.

Microsoft, bu yeniliklerin tüm büyük GPU üreticileriyle, özellikle AMD, Intel, Nvidia ve Qualcomm gibi devlerle iş birliği yapılarak geliştirildiğini belirtiyor. Bu teknoloji, farklı donanımlarda istikrarlı bir şekilde çalışmak üzere tasarlandı. Yapay zeka destekli grafiklerin birden fazla platformda kullanımını mümkün kılmayı amaçlayan bu hamle, sektörde yapay zekayı daha merkezi bir konuma taşıyabilir.

Henüz geliştirme aşamasında olan bu yeni nesil DirectX teknolojisi için net bir çıkış tarihi açıklanmış değil. Ancak bu güncelleme, görsel kaliteyi bir üst seviyeye taşırken oyun dünyasında daha güçlü ve erişilebilir grafikler yaratmak için büyük bir adım olarak değerlendiriliyor.

Exit mobile version