Site icon TechInside

Metaverse dünyasında eğitim: Fırsatlar ve riskler

Metaverse dünyasında eğitim

Çevrimiçi kullanıcılar, Fortnite, Minecraft gibi çeşitli dijital oyunlar aracılığıyla simüle sanal ortamlara bağlanıyor. Oyuncular, oyun deneyimlerini geliştirmek için sıklıkla sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojilerini kullanıyor. Çoğu durumda, siber uzaydaki diğer kişilerle etkileşim kuruyor ve kapsamlı bir sanal ekonomiye katılıyor. Metaverse dünyasında eğitim görmek amacıyla da bu platformlar kullanılabilir. Yeni kullanıcıların avatar adı verilen elektronik kişilikler (bu oyunlarda kimliklerini temsil eden) oluşturmaları bekleniyor. Avatarlarını sanal alanlarda hareket ettirmelerine ve çevrimiçi olduklarında diğer kullanıcılarla etkileşim kurabiliyor. Bu nedenle, etkileşimli oyunlar, özellikle VR kulaklıklarla çalışan oyunlar, kullanıcılarının sürükleyici deneyimlerini geliştiriyor.

Metaverse dünyasında eğitim dönüşümü

Meta, Google gibi teknoloji devleri, Metaverse’nin yakında İnternet’i deneyimleme şeklimizi değiştireceğini öngörüyor. İnternetteyken, çevrimiçi kullanıcılar Metaverse’de oyunlar ve sosyal medya ağları (SNS’ler) dahil olmak üzere web siteleri aracılığıyla diğer kişilerle etkileşime giriyor. Metaverse dünyasında eğitim almak da bu etkileşimlerin bir parçası olabiliyor. Metaverse’de insanların (avatarları aracılığıyla), yerlerin ve simüle bir evrendeki şeylerin dijital temsilleriyle etkileşime giriyor. Dolayısıyla, Metaverse kullanıcılarını aksiyonun ortasına yerleştirir. Kullanıcıların dijital bir evreni deneyimleyebildiği etkileşimli teknolojilerin birden fazla öğesinin birleşimi olarak tanımlanabiliyor. Meta dahil olmak üzere çeşitli endüstri uygulayıcıları; duyusal girdilerini, mekan tanımlarını ve bilgiye erişim noktalarını yeniden yapılandıracağını belirtiyor.

AR ve VR cihazları, öğrencilerin ciddi oyunlarla etkileşime girdiklerinde deneyimlerini iyileştirmek için kullanılabiliyor. Birçok yorumcu, bu teknolojilerin aktif öğrenme yaklaşımlarını ve öğrenciler arasında ve/veya öğrencilerle öğretmenleri arasında sosyal etkileşimleri teşvik ettiğini belirtti. Metaverse dünyasında eğitim, ciddi oyunlarla öğrenme deneyimlerini daha da zenginleştirebiliyor. Ciddi oyunlar, eğlenceli oyunlarla ilgili olanlar gibi onları büyüleyen sürükleyici özellikleri paylaşıyorlarsa “oyun dolu deneyimler” sağlayabiliyor. Bunu yaparlarsa, öğrencilerin oyun oynamaktan (ve oyun tabanlı öğrenmeden) keyif almaları çok olasıdır. Benzer şekilde, Metaverse öğrencilerin motivasyonlarını ve öğrenme sonuçlarını artırmak için kullanılabiliyor.

Exit mobile version