Grafik işlemcisi (GPU) dünyasında yıllardır yüksek performans, geniş özellik yelpazesi ve güçlü marka tanınırlığı ile liderliği elinde tutan Nvidia, yapay zeka ve makine öğrenimi destekli çözümlerle pazarın öncüsü olarak konumlanıyor. Ancak AMD, araştırmaları doğrultusunda bu dengesizliği değiştirmeye yönelik hamleler yaparak Nvidia’yı yakalamayı hedefliyor.
Nvidia’nın öne çıkan DLSS (Deep Learning Super Sampling) teknolojisi, yapay zeka desteğiyle görüntü kalitesini yükseltirken, parazitli görüntüleri gidermeye yönelik çözümler sunuyor. Bu doğrultuda AMD de nöral ağ tabanlı bir sistemle Nvidia’nın sunduğu çözümlere benzer bir teknoloji geliştirmek için çalışmalara başladı. RDNA GPU’larıüzerinde yürütülen bu araştırmalarda, AMD, gerçek zamanlı yol izleme için nöral süper örnekleme ve denoising (gürültü giderme) çözümleri üzerinde yoğunlaşıyor.
AMD’nin hedefi, ışın izleme (ray tracing) sırasında ortaya çıkan parazitli görüntülerin nöral ağlar tarafından temizlenmesini sağlamak. Bu sayede, yüksek kaliteli görseller elde edilirken sahne detayları da yeniden inşa edilebilecek. Nvidia’nın DLSS 3.5 ile sunduğu Ray Reconstruction teknolojisine benzer bir yaklaşımla, AMD, sınırlı ışın örneklemeleri nedeniyle oluşan gürültü sorununu çözmeyi amaçlıyor.
Bilindiği üzere ışın izleme, her piksel için binlerce ışının hesaplanmasını gerektiriyor. Işık, farklı yüzeylerde yansıyarak sahnenin detaylandırılmasını sağlıyor. Ancak bu işlemi gerçek zamanlı oyunlara uygulamak işlem yükünü artırırken parazitli görsellere yol açıyor. AMD, yapay zeka destekli bir nöral ağ kullanarak gürültüyü azaltırken sahne detaylarını yeniden oluşturmayı hedefliyor. Bu çözüm, oyun severler için yüksek kaliteli, gürültüsüz ve süper örnekleme uygulanmış görseller sunmayı amaçlıyor.
Bu gelişmeler, AMD’nin yakın gelecekte Nvidia ile daha sıkı bir rekabet içinde olabileceğini gösteriyor.