Techinside Google News
Techinside Google News

AMD, FSR 3 teknolojisini piyasaya sürüyor!

AMD'nin uzun zamandır beklenen FSR 3 teknolojisi Eylül ayında piyasaya sürülecek ve oyunlarda performansı büyük ölçüde artırmayı hedefliyor
- Advertisement -

AMD, FSR 3’ü ilk kez Kasım ayında, Nvidia’nın DLSS 3’ünün hemen ardından tanıttı. DLSS 3, geleneksel olarak oluşturulan her çerçeve arasına AI tarafından oluşturulan çerçeveler eklemek için RTX 40 serisi grafik kartlarındaki tensör çekirdeklerinden yararlanıyor ve bu da kare hızlarını ve görsel akışkanlığı büyük ölçüde artırıyor.

AMD’nin FSR 3’ü, benzer bir hedefi gerçekleştiren, ancak makine öğreniminden ziyade daha geleneksel çerçeve enterpolasyonu kullanan “Akıcı Hareketli Çerçeveler” teknolojisiyle güçlendirildi. DLSS 3 gibi özel AI donanımı gerektirmiyor.

Bu, FSR 3’ün birçok grafik kartında ve platformda çalışmasına izin veriyor. APU’ları Xbox Series S/X ve PlayStation 5’e de güç veren AMD için önemli bir hedef. AMD, open-source FSR 3’ü oyun geliştiricilerinin tüm bu platformlara ve PC’ye dahil etmesi kolay olacak şekilde tasarladı ve teknolojinin önceki FSR uygulamaları gibi açık kaynak haline getirilmesi bekleniyor. FSR 3, RX 5000 serisinden itibaren herhangi bir Radeon grafik kartında veya eşdeğer rakip GPU’larda çalışacak, ancak AMD en iyi performans için daha modern Radeon RX 6000 ve 7000 grafik kartlarının kullanılmasını öneriyor.

Performanstan bahsetmişken AMD, Eylül ayında FSR 3 entegrasyonunun piyasaya sürülmesinde Immortals of Aveum’a katılacak olan Forspoken oyununda FSR 3’ten ne bekleneceğine dair bir ipucu verdi. FSR 2’nin Süper Çözünürlük yükseltmesi açık ve AMD’nin Akışkan Hareket Çerçeveleri aktifken, Forspoken’ın performansı 122 fps’ye kadar ultra yüksek ışın izleme ile 4K’da saniyede 36 kareden sıçradı.

FSR 3 ayrıca, Nvidia’nın DLSS 3 oyunlarının Nvidia Reflex’i içermesini gerektirmesine benzer şekilde, eklenen çerçeveler tarafından eklenen gecikmeyle mücadeleye yardımcı olmak için Radeon Anti-Lag+’yı etkinleştiriyor. DLSS 3 ile kombinasyon, oyunların biraz daha duyarlı olmasına yardımcı olur, ancak büyük kare hızı artışı göz önüne alındığında beklediğiniz kadar refleksif değil; çünkü takılan çerçeveler girişlerinize normal olanların yaptığı gibi yanıt veremez.

Ayrıca DLSS 3 gibi, AMD’nin FSR 3’ü de size Süper Çözünürlük özelliğini açmadan Fluid Motion Frames’i etkinleştirme seçeneği sunuyor ve bunun yerine oyununuzun seçtiği kenar yumuşatma modunu kullanıyor. Bunu yapmak, Fluid Motion Frames’in sağladığı kare hızı artışının keyfini çıkarmanızı sağlar, ancak örneklemenin sağladığı ekstra performans artışı olmadan.

Cyberpunk 2077, Warhammer 40K: Space Marine II ve Frostpunk 2 gibi ağır hitler de dahil olmak üzere gelecekte FSR 3’ü entegre edecek birkaç oyun daha planlanıyor. Teknoloji, oyun desteği için sel kapılarını gerçekten açması gereken bir Unreal Engine eklentisi olarak da yakında kullanıma sunulacak.

AMD, Fluid Motion Frames’i 6 Eylül’de piyasaya sürülen yeni performans arttırıcı Hyper-RX özelliğine entegre etmeyi planlıyor. Akışkan Hareket Çerçeveleri başlamak için orada olmayacak, ancak önümüzdeki aylarda eklenecek. AMD ayrıca hızlı 1440p performansını hedefleyen bir çift grafik kartı olan Radeon RX 7700 XT ve 7800 XT’yi de duyurdu.

Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!

SON VİDEO

TÜMÜ

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi çekebilir