DLSS 3’ün sadece RTX 40 serisi GPU’larla sınırlı olan Frame Generation’ının aksine, DLSS 3.5, RTX 20 serisine kadar uzanan tüm RTX serisi GPU‘larda ışın izlemeyi artıracak. Nvidia, yalnızca gölgeler veya yansımalar gibi belirli öğeler için ışın izlemeyi kullanan başlıkların aksine, genellikle tam ışın izleme olarak bilinen yol izleme sunan oyunlarda DLSS 3.5’i hedefliyor.
Cyberpunk 2077, 26 Eylül’de piyasaya çıkan Phantom Liberty DLC’si ile DLSS 3.5 için destek alacak ve bu da bu yılın başlarında önizlenen yol izlemeyi de ekleyecek. Alan Wake 2 ayrıca 27 Ekim’de DLSS 3.5 ve tam ışın izleme ile piyasaya sürülecek. RTX’li portal da bu sonbaharda bir DLSS 3.5 yükseltmesi alıyor.
DLSS şu anda ışın izlemeli bir sahnedeki her aydınlatma geçişi için eksik pikselleri doldurmak için elle ayarlanmış gürültü gidericiler kullanıyor. Sonuç, bazı renk doğruluğu kayıplarını, yanlış aydınlatmayı ve hatta ara sıra gölgelemeyi içerebilir. Nvidia, daha yüksek kaliteli pikseller ürettiğini iddia ettiği AI destekli bir ağ kullanarak bu yaklaşımı geliştirmeye çalışıyor.
DLSS 3.5, görüntü kalitesi ve performansında normal ışın izlemeli oyunlara fayda sağlarken, Nvidia, yol izlemeli içerikle daha büyük bir performans avantajı elde edeceğinizi söylüyor. Cyberpunk 2077 ve Alan Wake 2 gibi daha yoğun ışın izleme oyunları, hem genel görüntü kalitesi hem de performans açısından DLSS 3.5’ten en çok yararlanacak.
DLSS 3.5, DLSS 3’ten beş kat daha fazla veri üzerinde eğitildi ve desteklenen oyunlarda, DLSS 3’ün Çerçeve Oluşturma ayarına benzer ayrı bir seçenek olarak mevcut olacak.
Nvidia’nın en son DLSS 3.5 sürümü de sadece oyunlarla sınırlı değil. Yaratıcılar, Chaos Vantage, D5 Render ve Nvidia Omniverse gibi 3D düzenleme uygulamalarında DLSS 3.5’i kullanabilecekler.
Geliştiricilerin DLSS 3.5’i oyunlarda uygulaması biraz zaman alacak, özellikle de tamamen ışın izlemeli oyunlarda en faydalı olacağı için. DLSS 3 bu arada büyük oyunlara hala ekleniyor. Fortnite, bu sonbaharda bir DLSS 3 yükseltmesi alıyor ve RTX 40 serisi sahiplerinin Frame Generation’ın kare hızlarını artırmasını sağlamasına izin veriyor. Call of Duty: Modern Warfare 3, 10 Kasım’da piyasaya sürüldükten sonra DLSS 3 ve Reflex’i de destekleyecek.
AMD’nin ayrıca bu hafta Gamescom’da FidelityFX Super Resolution 3’ü (FSR 3) piyasaya sürecek olduğu söyleniyor. AMD’nin yükseltme teknolojisinin en son yinelemesinin önümüzdeki ay Starfield ile birlikte başlayacağı bildiriliyor.