Techinside Google News
Techinside Google News

2022 yılında oyun konsolu pazarını neler bekliyor?

Deloitte, Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon (TMT) sektörleri hakkında yaptığı TMT Öngörüleri 2022 raporunu yayınladı.
- Advertisement -

Deloitte, Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon (TMT) sektörleri hakkında yaptığı TMT Öngörüleri 2022 raporunu yayınladı. Açıklanan rapora göre, küresel olarak hızla büyüyen oyun konsolu pazarı, 2022 yılında büyük bir ivme kazanacak. Bir önceki yıla oranla yüzde 10’luk artışla beraber 81 milyar dolarlık hacmi ulaşacak.

Oyun konsolu pazarı, gelecek yıl 50. yaşını kutlayacak. 2022 yılı itibariyle konsol oyuncularının sayısının 900 milyonu bulacağı tahmin ediliyor. Oyuncu başına sağlanacak gelirin ise ortalama 92 dolara çıkması öngörülüyor. Ufak bir karşılaştırma yapmak gerekirse, bu sayı PC oyuncularında 23, cep telefonu tarafında ise 50 dolar bandında seyrediyor.

Konsol pazarı, 2022’de 59 milyar dolar yazılım geliri elde edecek

Deloitte’un yaptığı açıklamaya göre 2022’de konsol pazarı gelirlerinin 59 milyar doları yazılım satışlarından sağlanacak. Bu meblağın 10 milyardan fazlası, abonelik ücretlerinden elde edilecek. Pazardaki yazılım satışlarının 2025’te 70 milyar dolar olması bekleniyor. Bu zaman zarfında, dijital oyun satın alımlarının, toplam satışlardaki oran üzerinden yüzde 65’ten yüzde 84’e çıkacağı tahmin ediliyor.

Raporda yer alan detaylar, konsol oyuncularının gelecek yıl 200 milyondan fazla multiplayer ve oyun aboneliği olacağını söylüyor.2025’te bu aboneliklerden sağlanacak eglirin ise 11 milyar doları bulacağı ifade ediliyor.

Cross-play oyunlar, pazarın büyümesini sağlıyor

Şirketin paylaştığı bilgiler doğrultusunda, pazarda öngörülen büyümede, oyunların telefon versiyonlarının artmasının da rolünün büyük olduğu dile getiriliyor. Cross-play ismi verilen bu durum sayesinde popüler oyunlardan biri olan Call of Duty’nin mobil sürümünün, 200 milyon aktif kullanıcıya ve günlük 30 milyon aktif kişiye ulaştığı tahmin ediliyor.

Rapordaki konsol pazarı tahminlerini değerlendiren Deloitte Türkiye Teknoloji Medya ve Telekomünikasyon Endüstrisi Lideri Metin Aslantaş, şunları paylaştı:

“Oyun konsolu pazarı her gün hızla büyüyor. ABD’de 14-24 yaş arası grubun büyük bölümü ‘gaming’i televizyon ve stream yayın izlemekten bile daha öncelikli eğlence aracı olarak gördüklerini söylüyor. Milenyum ve X kuşaklarının yanı sıra, 40’lı-50’li yaşlardaki eski oyuncular da konsol oyunlarıyla olan bağlarını koparmıyorlar. Hem yazılım hem abonelik olmak üzere sektörde çift taraflı büyüme görülüyor.”

Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!

SON VİDEO

TÜMÜ

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi çekebilir