Techinside Google News
Techinside Google News

Çinli ByteDance, yapay zekalı video üretiminde çığır açtı!

Çinli ByteDance, yapay zekalı video üretiminde devrim yaptı. Şirket, hareket ve mimik detaylarını büyük bir hassasiyetle işliyor.
- Advertisement -

Çinli teknoloji devi ByteDance, yapay zeka tabanlı video üretiminde çığır açan yeni modeli OmniHuman-1’i tanıttı. Bu gelişmiş sistem, yalnızca tek bir görüntü ve hareket sinyali (ses, video veya her ikisi birden) kullanarak gerçeğe son derece yakın insan videoları oluşturabiliyor. Yapay zeka teknolojilerinin ulaştığı nokta artık sınırları zorlamaya devam ederken, üretken modellerin gelişimiyle birlikte dijital içerik üretimi de yepyeni bir boyuta taşınıyor. ByteDance’in OmniHuman-1 modeli, yalnızca görsel gerçekçiliği artırmakla kalmayıp, aynı zamanda hareket ve mimik detaylarını da olağanüstü bir hassasiyetle işleyerek sektördeki mevcut yöntemlerden çok daha ileri bir çözüm sunuyor.

Çinli ByteDance, yapay zekalı video üretiminde devrim yaptı

OmniHuman-1, hareket ve görsel detayların doğallığını artırmak için çok modlu hareket koşullandırma (multimodal motion conditioning) stratejisini kullanıyor. Geleneksel yöntemlerin yüksek kaliteli veri eksikliği nedeniyle karşılaştığı zorlukları aşmayı başaran bu sistem, insan hareketlerini gerçeğe en yakın şekilde yeniden üretebiliyor. En dikkat çekici özelliklerinden biri, yalnızca ses gibi zayıf sinyal girdilerine dayanarak bile son derece gerçekçi insan videoları oluşturabilmesi. Portre, yarım vücut veya tam vücut görüntüleriyle çalışabilen model, farklı en-boy oranlarına sahip girişleri destekleyerek geniş bir kullanım alanı sunuyor.

OmniHuman özellikle şarkı söyleme ve konuşma gibi senaryolarda rakipsiz bir performans sergiliyor. Farklı müzik türlerine uygun jestler ve vücut hareketleri üretebilme yeteneğine sahip olan model, yüksek perdeli şarkılar ve kompleks yüz ifadeleriyle gerçeğe yakın sonuçlar ortaya koyuyor. Bu bağlamda, Nvidia CEO’su Jensen Huang ve ünlü şarkıcı Taylor Swift’in Çince ve Japonca dillerinde şarkı söylediği videolar, modelin yeteneklerini gözler önüne seriyor.

Ancak OmniHuman yalnızca insan görüntüleriyle sınırlı değil. Animasyon karakterleri, yapay nesneler ve hatta hayvanlar için bile gerçeğe yakın hareket animasyonları oluşturabilen model, özellikle karmaşık pozlar ve detaylı el hareketleri gibi mevcut sistemlerin zorlandığı alanlarda başarılı sonuçlar elde ediyor. Video hareketlerini kopyalayarak belirli bir vücut bölgesini ya da genel vücut dinamiklerini taklit edebilme yeteneği, sanal avatarlar ve dijital insan projeleri için yeni kapılar aralıyor. Bu teknoloji, başta oyun ve eğlence sektörü olmak üzere sinema, dijital içerik üretimi ve sanal gerçeklik uygulamalarında büyük bir devrim yaratma potansiyeline sahip.

Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!

SON VİDEO

TÜMÜ

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi çekebilir