Nvidia, CES 2025 etkinliğinde tanıttığı DLSS 4.0 teknolojisiyle tüm RTX ekran kartlarına destek sunacağını duyurarak oyuncular ve teknoloji meraklıları için önemli bir haber paylaştı. Ancak DLSS 4.0’ın sunduğu tüm yenilikler eski nesil ekran kartları için tamamen erişilebilir olmayacak. DLSS 4’ün en dikkat çeken özelliği olan Multi Frame Generation (Çoklu Kare Üretimi), yalnızca yeni RTX 50 serisine özgü olarak kalacak. Bu teknoloji, üretilen her kare için üç ek kare oluşturma yeteneği sunarak FPS performansını üç kata kadar artırıyor ve bu özelliğin eski kartlara sunulmayacak olması yeni nesil kartların farkını daha da vurguluyor.
DLSS 4.0 teknolojisi, tüm RTX ekran kartlarıyla kullanılabiliyor
Yine de RTX 30 ve RTX 20 serisi kullanıcıları için DLSS 4 büyük avantajlar getirecek. Nvidia, DLSS Ray Reconstruction, Super Resolution ve DLAA gibi özellikleri geliştirerek görsel kaliteyi artırmayı ve hareketli sahnelerde detayları daha belirgin hâle getirmeyi hedefliyor. Bu yenilikler, daha akıcı bir oyun deneyimi ve daha az görsel kirlilik sunarak mevcut nesil kartların performansını yükseltecek.
DLSS 4 teknolojisi, çıkış tarihi itibarıyla 75 oyun ve uygulamada desteklenecek. Alan Wake 2 ve Cyberpunk 2077 gibi halihazırda popüler olan oyunlarda DLSS 4 teknolojisinin avantajları hissedilirken, yakında çıkacak Black Myth: Wukong, Doom: The Dark Ages ve Dune: Awakening gibi oyunların da bu teknolojiyi entegre edeceği belirtildi. Bu hamle, Nvidia’nın teknolojiyi hızlı bir şekilde yaygınlaştırma stratejisinin bir parçası olarak öne çıkıyor.
RTX 50 serisinin Multi Frame Generation sayesinde ciddi bir performans avantajı sunması, eski nesil kartları gölgede bırakabilir. Ancak Nvidia’nın DLSS 4’ü tüm RTX GPU’larına getirme kararı, mevcut kullanıcı tabanını desteklemeye devam ettiğini de gösteriyor. Bu da eski nesil GPU sahiplerinin daha gelişmiş görsel kaliteye erişebilmesini sağlayarak marka bağlılığını artırabilir.