Dijital oyunların popülaritesi son on yılda küresel ölçekte arttı. Oyun endüstrisi, kimsenin kavrayamayacağı bir oranda büyümeye devam ediyor. Oyun pazarı 2024’ten 2029’a kadar yüzde 9,32’lik bir bileşik yıllık büyüme oranıyla büyüdü. 2024’te tahmini 272.86 milyar dolardan 2029’a kadar 426,02 milyar dolara çıkmasını bekliyoruz. Peki bu büyümeyi ne körükledi?
Metaverse oyun sektörüne yön veriyor
E-sporların ortaya çıkışı, canlı yayın platformlarının popülaritesi ve mobil oyunların büyümesi gibi birden fazla faktörle geldi. Bununla birlikte dijital oyundaki patlamaya da bağlayabiliriz. Dijital oyunlara erişim artıyor ve bu da güvenilir ve hızlı internet altyapısına olan talebi artırıyor.
Bu, gelişmiş, güvenilir ve istikrarlı ağ bağlantısına talep ve ihtiyaca daha yoğun odaklanılmasına neden oldu. Dijital oyun temelde oyuncu deneyimiyle ilgili olduğundan, bağlantı her şeydir. Herhangi bir gecikme, kullanıcı deneyimi ve keyifli oyun için bir felaket.
Telekom ve bulut sağlayıcıları oyun sektörüne girmek için ideal bir fırsata sahipler ve bu da bulut oyun hizmetleri sağlayan kuruluşların iş tekliflerini genişletmek için oyun pazarından yararlanmalarına olanak tanıyor.
Peki oyun sektöründeki bu patlayıcı büyümenin ağlar üzerindeki gerçek etkisi ne oldu?
Oyun için küresel pazar eğilimleri ve projeksiyonları
Küresel video oyunu pazarının 2023’ten 2030’a kadar %13,4’lük bileşik yıllık büyüme oranıyla büyümesini bekliyoruz. Ayrıca bunun genişleyerek 583,69 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyoruzç.
2024 yılı sonuna kadar, küresel çapta 3,320 milyar oyuncunun olacağını tahmin ediyoruz. Asya, 1.48 milyar oyuncuyla dünyaya öncülük ediyor. Bununla birlikte onu 715 milyonla Avrupa takip ediyor.
Suudi Arabistan’ın internet nüfusunun yaklaşık yüzde 50’si düzenli oyuncu biliniyor. Vizyon 2030 planının bir parçası olarak, Suudi Arabistan 2031 yılına kadar 250 oyun firmasına sahip olmayı ve dünya çapında ilk 300’de yer alan 30’dan fazla oyun üretmeyi umuyor. Metaverse oyun sektöründeki dönüşüme liderlik edecek gibi görünüyor.