Bethesda Game Studios, Microsoft’un ilk tam sendikalaşmış oyun stüdyosu olarak sektörde yeni bir standart belirledi. Fallout, Starfield ve Elder Scrolls gibi popüler oyunların arkasındaki geliştirici Bethesda, Communication Workers of America (CWA) altında birleşen 241 geliştirici ile sendika haline geldi.
Bethesda’nın sendikalaşma süreci
Bethesda Game Studios’un sendikalaşma süreci, Montreal ofisinin Haziran ayı sonunda sendikalaşmasının ardından, Dallas, Rockville ve Austin stüdyolarındaki 241 geliştirici ile tamamlandı. Bu adım, Zenimax içindeki yaklaşık 300 kalite kontrol çalışanının sendikalaşmasının ardından gerçekleşti. Microsoft, Bethesda çalışanlarının sendika kurma isteğini kabul etti ve şimdi bu yeni sendika, Microsoft ile bir sözleşme müzakere etmeye hazırlanıyor.
Geliştiricilerden birlik mesajı
Şirketin geliştiriciler, sanatçılar, mühendisler, programcılar ve tasarımcıları içeren bu sendikalaşma hareketi, oyun endüstrisinde önemli bir dönüm noktası olarak görülüyor. “OneBGSUSA” adı altında birleşen grup, Twitter’da yaptığı açıklamada, “Birlikte, her BGS çalışanının iyileştirilmesi için mücadele ediyoruz ve endüstrimizde yeni bir standart belirliyoruz,” dedi.
Şirketin kıdemli sistem tasarımcısı Mandi Parker, yaptığı basın açıklamasında, “İşyerine demokrasi getirmek ve işte korunan bir ses sağlamak her çalışanın faydasına olacaktır. Çalışma koşullarımızı, hayatlarımızı ve şirketimizi olumlu yönde şekillendirmek için bir güç kaynağı olduğumuzu kanıtlamak için adil bir sözleşme kazanmak adına çok heyecanlıyız,” ifadelerini kullandı.
Artan sendikalaşma eğilimleri
Bethesda’nın sendikalaşma süreci, Sega of America’nın bu yılın başlarında bir sözleşme onaylaması ve Activision’un kalite kontrol çalışanlarının kendi sendikalarını ilan etmesi gibi sektörde artan sendikalaşma eğilimlerinin bir parçası. Microsoft, daha önce Activision Blizzard’ın sendikalaşma ihtimalini engellemeyeceğini belirtmişti ve bu tutum Bethesda Game Studios için de geçerli.
Bu gelişme, oyun endüstrisinde sendikalaşma hareketlerinin gücünü ve önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Bethesda’nın bu adımı, diğer oyun stüdyoları ve teknoloji şirketleri için de bir örnek teşkil edebilir.